Gabinet Komendanta Głównego Policji - Zadania Biur Komendy Głównej Policji - Komenda Główna Policji

Biuletyn Informacji Publicznej

Zadania Biur Komendy Głównej Policji

Gabinet Komendanta Głównego Policji

Realizuje zadania związane z zapewnianiem Komendantowi Głównemu Policji i jego zastępcom warunków do zarządzania Policją i kierowania KGP.

Do zadań Gabinetu Komendanta Głównego Policji należy w szczególności:

  1. kształtowanie kultury organizacyjnej i prospołecznego wizerunku Policji oraz propagowanie etosu służby oraz zasad etyki zawodowej;
  2. koordynowanie i upowszechnianie w jednostkach organizacyjnych Policji ceremoniału policyjnego i musztry w Policji oraz działalności orkiestr i chórów policyjnych;
  3. opiniowanie wniosków o objęcie honorowym patronatem Komendanta Głównego Policji przedsięwzięć organizowanych przez podmioty zewnętrzne oraz jednostki organizacyjne Policji;
  4. koordynowanie działalności komend wojewódzkich (Stołecznej) Policji i szkół policyjnych w zakresie współpracy ze szkołami, w których funkcjonują klasy o profilu „policyjnym”, a także współpraca z Ministerstwem Obrony Narodowej oraz organizacjami proobronnymi;
  5. koordynowanie, organizowanie i obsługa wizyt oraz spotkań krajowych Komendanta Głównego Policji i jego zastępców;
  6. prowadzenie kancelarii jawnej w KGP;
  7. projektowanie kierunków rozwoju Policji oraz koordynowanie i wykonywanie zadań w zakresie zarządzania strategicznego w Policji;
  8. koordynowanie realizacji zadań w zakresie kontroli zarządczej w KGP.

Metryczka

Data publikacji : 20.05.2022
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Główna Policji
Osoba udostępniająca informację:
Renata Przesmycka
do góry